Powered by Blogger.

Wednesday, August 25, 2010

A.B.A.H

salam...hari ni entri aku khas buat seorang insan yg sangat penting dalam hidup aku....insan yg banyak berkorban demi aku...insan yg xpernah jemu melayan kerenah aku dari kecil sampai dewasa..insan yg slalu berusaha untuk penuhi keinginan aku....SIAPA dia?...dia lah...ABAH...

ABAH...terima kasih abah...kak ngah tringin nak ucap kan TERIMA KASIH pada abah..tapi...kak ngah malu...malu sebab dah banyak susah kan abah...abah kerja keras demi kak ngah n adik beradik....kan seronok lau kak ngah leh ucap kan...TERIMA KASIH ABAAH....ABAH...kak ngah ingat lagi...masa kak ngah darjah 6...hari tu keputusan UPSR kluar..ABAH la org pling gembira...bila kak ngah kate kak ngah dpt 5A untuk abah...abah tak cakap banyak abah cme senyum...sejak ari tu...abah mula keje siang malam...mcm2 kerja abah buat...rupa2 nya abah kumpul duit untuk kak ngah masuk asrama penuh....terima kasih abah..abah...kak ngah ingat lg masa kak ngah tingkatan 2...kak ngah kena demam campak...masa tu kak ngah kat raub...abah kat bera....dapat tau kak ngah demam..abah terus datang dgn ma...bawak air kelapa muda....terharunye....abah kena hujan..sebab masa tu kita xda kereta lg..abah dtg ngan moto je...terima kasih abah...masa tu susah sgt...kita xda kereta...kte cme ada motor...tiap kali nk blik asrama kak ngah kena tumpang kawan...sedih mmg sedih..tapi kak ngah paham kita susah....abah...kak ngah ingat lg...abah beli kan kak ngah handset 3315...sebab kak ngah susah nk tepon...kebetulan masa sekolah benarkan student bawak hndset....terima kasih abah...walau kak ngah tak mintak tapi abah faham kehendak hati kak ngah masa tu...terima kasih abah....ABAH..kak ngah ingat lg...masa kak ngah cakap kat ma...teringin nye nak pakai cincin...ttba petang esoknye abah ajak kak ngah keluar g triang...abah ajak kak ngah masuk kedai emas...kak ngah tanye kenapa...abah cakap..."kan semalam kak ngah kate tringin nk pkai cincin..."..ya ALLAH..rsa cam nk nagis masa tu..xsangka abah dengar...abah trus belikan...trima kasih abah...abah...masa kak ngah belajar kt kedah...abah slaluu kirim duit...paling kak ngah xleh lupe..masa tu abah dah demam seminggu....abah xnak g klinik...sbb abah kate duit xde...nk kirim kat kak ngah..abah risau kak ngah tak makan...terima kasih abah....masa tu kak ngah rsa sedih sgt...kak ngah ni sgt membeban kan abah....abah...ble abah dapat tau kak ngah kena praktikal...abah beli kan keta oren tu tuk kak ngah...abah kate senang kak ngah nk berulang...sedang kan kak nagh tau masa tu abah xde duit...terima kash abah...kalau la kak ngah bleh cakap TERIMA KASIH ABAH...alangkah senang nye hati kak ngah...

tapi sekarang....abah sakit...kak ngah masih tak mampu ucap TERIMA KASIH...abah...abah kena kuat...kak ngah tau abah skit...abah kena lawan sakit tu...kdg kak ngah terpikir...lau la kak ngah leh sma2 rsa skit abah...sakit sangat kak ngah tengok abah...kak ngah tak snggup tengok abah macam tu...abah dah makin kurus...dah xda tenaga...kak ngah nak abah sihat...kak ngah hantar abah g hospital bukan sebab kak ngah tak suka abah duk rumah...tapi kak ngah nak abah sihat..kak ngah nak tengok bah leh bawak keta cam dulu...leh makan sma2 ngan keluarga kita...abah....cepat la sihat...abah...kak ngah teringin nak kte sekeluarga kuar makan mcm dulu2...

YA ALLAH...KAU SEMBUH KAN LAH ABAH DARI SAKIT NI...

Thursday, August 12, 2010

bukan masa yg sesuai

hari ni....dah dtg blik mood aku nk menaip entri setelah sekian lama aku x update blog ni...hari ni...aku cme nk luah kan prsaan aku..ttng ape yg berbuku d hati...mmm...saat ni..aku mmg tgh sedih sgt2...knp?keranaa hati aku...yg buat aku sedih...bukan org lain...kenapa hati aku begitu?xkecian ke pada tuan punye hati?mmm....sbb terlalu pikir kan sal org lain...hati aku yg jd mangsa...dalam hal ni...bukan masa yg sesuai tuk aku salah2 kan spe2...dia atau dia...bukan salah diorg...tapi salah aku sendiri...skrng juga bukan masa yg sesuai untuk aku bertikam lidah atau bertikam entri dgn dia yg dulu penah aku anggap sbgai teman senasib....mmg kdg2 aku hilang jugak kesabaran....bila mcm2 dia tuduh aku..sdgkan...hanya Tuhan yg tau kisah sebenar...ape yg penah kami kongsi bersama...adat manusia....bila nk lepas kn diri sendiri..org lain d perslah kan...senang kan...mmm....dia ske kate aku hipokrit...tapi...pd dasarnye..tidak ke dia sedar pe yg berlaku pd dia skrg sme pd pe dia penah buat pd aku dulu?masa aku sering berkongsi cerita dgn dia dulu..bnyak dia burukan lelaki yg kami sma2 syg...dan aku simpan smpai skrang...xde niat aku nk ungkit blik cite tu smua sbb aku tau...bukan cara aku nk buruk2 kan org smata2 tuk kepentingan diri aku sendiri...walau kdg2 tpikir gak nk wat cam 2...tapi..biar la...Tuhan lebih tau semua nya...dia slalu bercakap ttg hukum karma...tp tidak ke dia sedar...siapa yg dulu wujud dalam kehidupan lelaki itu?dan siapa yg menganggu hbgan siapa?tapi aku tak slah kan dia..siapa lah aku tuk mnunding jari slah kan org lain...bukan salah takdir...tapi mungkin ni pengajaran lam idup aku....aku bukan membenci siapa2..cma kdg2 kesabaran aku hilang bila dia mula tuduh aku macam2...walau aku cbe buat tak tau..tp kdg2...pedih juga rsa kt ati ni...hanya Tuhan yg tau segala kebenaran...ya ALLAH tabah kan lah hati ku...

Thursday, August 5, 2010

k0s0ng?

kenapa ari ni entri aku cam pelik je kn...kosong?pe yg d maksud kan dgn kosong?adakah sifar @ zero...hehe...mmmm....aku sebenarnye tak tau nk merepek ape lg kt blog yg dah bersawang ni....tapi...hati aku cakap..ade rahsia yg aku nk luahkan kt cni...sbb saat ni segelinap rsa sedih sdang bmain2 d ruangan hati aku..knp aku sedih?adakah krna kdaan emosi aku yg tak stabil?atau mmg aku perlu rsa sedih stlh skian lama aku bergembira?gembira ke aku slama ni?mmmm....ntah banyak yg nk d luah kan..tapi...ntah la....terlalu kosong hati aku skang ni....jiwa kosong...otak pon kosong...ntah bila nk penuh blik...knp la mcm ni ek...gangguan emosi betol kan....leh jadi mental aku lau d biar2 kan..dah la aku ni mmg mentaal...huhu....kenapa?knp?why?y?....letih berperasaan mcm ni...

Thursday, July 22, 2010

s3t14..

org slalu ckp...setia pada yg satu...ye...setia pada yg satu..aku slalu berpegang pada prinsip ni...org kate bile kite setia..insyallah...org yg kita syg pun akan setia ngan kita...tapi ada gak kes2...kite setia bagai nk mati..huhu..tapi org curang mati-matian...huhu...memang sakit...bile kite terlalu setia...sbb tumpuan kita hanya pada dia sorg..dah xde yg lain...jadi memang amat skit la bile si dia curang...mmm...susah kan...skrang....lau gurl setia...boy yg curang..lau boy setia...gurl plak curang...kecian ngat...mmm...susah ke nk jadi orang yg setia?bagi aku bukan la susah tuk setia...tak rugi lau kita jadi org yg setia...walau sesuatu hubungan tu tak dpt kita pertahankan...sbb kite dah buat yg terbaik spjg phbungan kita ngan dia...kite xda rsa brsalah..tapi cbe lau kite curang...bukan ke prsaan bersalah tu akan trus brsarang lam hati kita....wlau kdg2 kita lupe...tapi prsaan tu ttp akan datang...mmm..pilih la untuk setia....

nota kaki: jgn memilih aku jika kau tak mampu setia...lalaala

Friday, July 16, 2010

r1w4y4t c1nt4....

Gerhana yang melanda seluruh alam semesta
Dunia gelap sunyi tanpa cahaya
Begitu la hatiku terasa

Siapa yangg rela diri bernafas dalam derita
Dunia ku rasakan jadi sengsara
Di cengkam sedih yang tak terduga

Kemana hilangnya keindahan yang ingin ku pandang
Diselimut rasa sepi keseorangan
Dihiris kelukaaan

Sentuhan mu yg pertama
Bagaikan madu menyirap asmara
Tapi itu hanyalah kepalsuan
Tersingkir aku di dalam khayalan

Perlukah aku bercinta
Andai hidup berteman airmata
Biarkan saja aku bersendiri
Usah kau memandang wajah ku lagi

Sesungguhnya tiada jalan untuk kita bersama
Ku rela kepedihan menjadi luka
Berakhirlah riwayat cintaku

eNtri t3r4kh1r...

mmm...ni entri terakhir dan entri penutup kepada kisah kasih sayang aku terhadap lelaki itu...siapa lelaki itu..biar lah aku saja yg tahu...mungkin segalanya dah lama terbuku d hati aku....tak siapa yg bercinta nk kan perpisahan...hidup jadi suram je...asyik menangis...kdg2 rasa xleh trima kenyataan...tapi...alhamdulilah...atas nasihat...dan semangat serta sokongan yg kawan2 aku beri kan aku kembali..bangun dari mimpi dan angan2 yg penah aku dan dia cipta kan dulu...bukan senang untuk melalui smua ni....hampir 2 tahun...aku dan dia...tapi akhirnya kisah kasih sayang kami bertukar tragedi ngeri...seperti kisah aku yg dulu..silap aku ke smua ni jadi...dy cakap aku ni cemburu buta...mmm....tp lau trang2 dia ada pompuan len tu...cemburu buta ke 2?dy kate aku ni kurang sabar...2 tahun aku beri pluang pd dia untuk berubah...dah banyak janji dy tabur kan pada aku...kurang sabar lagi ke aku ni...mmmm....ntah la...aku x faham kenapa n ape sbnrnye dia cari dlm hidup dy...letih berperang dgn prsaan sendiri...yg masih mahu kan dia dalam hidup aku...tp..timbul persoalan...smpai bila aku perlu beri pluang pd dia?....smua sia2..aku akui...dia sgt istimewa dalam hidup aku....walau dia hnya lelaki biasa...namun cukup istimewa dalam hidup aku...tapi prsaan aku thadap dia tetap dia tak hargai...slalu sgt aku d persenda kn dalam sedar dan tak sedar....cuma aku cube nafikan segalanya....sebab prsaan syg yg mnebal...tp tidak lagi sekarang...segala pengorbanan aku boleh d kata kan sia2...xpernah memberi erti pada dia....sedih...perit..kecewa...memang aku kecewa....prsaan ni xleh ilang sekelip mata...smua nya mengambil masa....insyallah dengan izin tuhan...dan aku berharap segala rsa syg dan rindu ni akan trus lenyap d mamah masa..segala yg jd ni...smuanya ada hikmah...perkenalan aku dgn dia juga suatu hikmah....mungkin klau aku tak kenal ngan dia...aku xtak tahu realiti sebenarnya perangai lelaki...banyak pengajaran yg dah aku dapat....aku patut bersyukur untuk itu...kalau aku tak kenal dia...dia sebenarnye....baik...cuma mungkin pengaruh sekeliling dan tekanan hidup yg menyebab kan dia luka kan hati aku...mungkin juga sebab tiada jodoh antra kami...mungkin sudah tertulis dia bukan jodoh aku....mmm....memang susah nk trima hakikat...tapi tu lah hakikatnya....kita manusia hanya merancang..selebihnya tuhan menentu kan..bak kate kwn baik aku.."kau kena trima qadaq dan qadar tuhan..."...mmm..banyak hikmahnye untuk perpisahan ini...aku jadi lebih matang...lebih bersemangat...dan yg penting hati aku lebih tenang...kali ni aku akhiri entri terakhir aku dengan lagu...yg betul2 megambarkan perasaan aku d saat ni...


Aku yang telah merasa keliru
Aku yang tak tahu mana nak tuju
Sampai bila harus aku menjadi bisu

Kamu yang mahu mencintai aku
Kamu yang mahu mencintai dia
Haruskah cinta ini jadi begitu
Tak perlu kau merayu
Pergilah bersamanya
Biarkan ku sendiri
Tak perlu kau menyakiti

Kini ku bebas tanpa bayangmu lagi
Bebas ‘tuk berlari
Mengejar impian aku
Yang terkunci
Walaupun tanpamu di sisi
Aku kan berlari
Teruskan berlari


Dan kini semua telah terbukti
Tanpamu ku masih ada di sini
Mengejar impian yang hampir pasti
Kamu yang mahu mencintai aku
Kamu yang mahu mencintai dia
Haruskah cinta ini jadi begitu

Tak perlu kau merayu
Pergilah bersamanya
Biarkan ku sendiri
Tak mahu kau menyakiti
Gelap sudah menjadi terang
Pandangan semakin jauh
Jauh meninggalkan kamu
Terus ku terus berlari
Kan ku capai bintang itu

k la...bos panggil..hehe...ganggu feeling tol.....assalamualaikum....

Thursday, July 8, 2010

bukan mudah...

bukan mudah bagi kita untuk memaafkan...knp?sbb lumrah manusia..bila d khianati dan d sakiti akan mula berkecil hati lalu membawa kepada satu sifat iblis yang menjadi punca segala kehancuran sesuatu hubungan...DENDAM...ye dendam..kerana dendam banyak hati yg mudah terluka...kerana dendam banyak perasaan mula terguris..macam2 lagi...d mana punca nya dendam?atas kesilapan diri sendiri atau kesilapan orang lain...sebenarnya aku bukan la insan yg layak untuk berkata2 tentang perkara yg bekaitan dgn hati atau perihal sikap manusia..kerana aku sendiri insan yg sangat naif...yg masih berusaha untuk mengubah hidup dan diri sendiri...dendam...bukan mudah untuk membuang segala perasaan yg negatif...tapi..kita boleh cuba...antara nk dgn tak nak je...memang la..lau kenang- kenangkan...benda2 buruk orang penah buat pada kita....nak2 lau org tu penah rapat dengan kita atau orang yang kita SAYANG...susah kan...terasa amat2 hina sgt..seolah2 sepanjang hidup kita ni...asyik d permain kan je...sedih...kecewa...rasa nak nagis sepanjang hidup ni...rsa menyesal pon ada....tapi lazimnya rasa yg paling kuat bermaharaja lela kt lam ati ni...rasa tak puas ati...rasa tak puas ati kenapa org yg buat jahat kt kita tu leh hidup bahagia...menunjuk2 kebahagian dia pada kita..sedang kan dy idup bahagia atas kesengsaraan kita...kadang2 terpikir..xde perasaan ke orang macam tu?bile aku cube letak kan diri aku pada tempat dia...atau lebih tepat bila aku alami situasi yg sama..aku rasa malu..bersalah sgt ngan dia...sedang dia...bersuka ria...maki hamun aku...dah la dia bahagia lepas wat aku sengsara...pastu leh plak dia tuduh aku macam2...kadang aku pelik...ada gak org macam tu dalam dunia....aku tak nafi kan..aku pun bukan wanita sempurna...atau baik yg tak pernah wat silap dalam kehidupan aku...tapi aku masih boleh bangga dengan diri aku sebab aku rasa aku masih ada perasaan malu dan bersalah pada orang lain...sejahat-jahat aku..aku tetap pikir perasaan org lain...bukan mudah...aku nk lupe kan segala2nya...tapi aku sedang mencuba...kuat kan hati...lupe kan segalanya...suatu hari nanti segala2nya akan terbongkar..tuhan tu mahal adil...walau aku tak layak tuk bercakap tentang hukuman tuhan..tapi sesungguhnya...tuhan lebih tau...siapa yg menzalimi siapa....aku cuba buang segala perasaan tak puas hati ni...insyallah dengan keizinannya....dan aku akn serah kn segalanya pada DIA...krana DIA lebih tau segalanya...sesungguhnya DIA takan biarkan ummat-NYA terus di zalimi...AMINNNNN...

Monday, July 5, 2010

REALITI @ FANTASI ?

realiti atau fantasi?realiti selalunya sesuatu yg xpernah kita jangkakan...sesuatu yg kadang2 amat pahit untuk kita jalani...berbanding dengan fantasi yang lazimnya sering di gambarkan dengan keindahan dalam kehidupan..ye fantasi sememangnya mengasyikan...smua berharap agar fantasi bakal menjadi realiti...tp segalanya agak mustahil...mustahil bg sesuatu fantasi tuk menjadi realiti...kehidupan yg sering kita jalani...sememangnya pahit....dan sukar untuk kita jangka kan...perit...tuk kita lalui jalan2 berliku...penuh dengan cabaran...dugaan...begitu lah hidup aku...aku slalu bertanya..kenapa smua ni terjadi pada diri aku?...makin kerap aku aju kan persoalan ini..mkin terasa berat beban dugaan ni....makin aku mudah merasa kecewa dgn hidup...kadang2 aku rasa aku sudah cukup kuat untuk tempuhi segala2nya..tapi kadang2 aku rasa aku terlalu lemah...lemah sgt2 smpai aku nk berdiri pon aku xmampu...rasa lemah seluruh tubuh....aku rsa aku xkuat untuk d uji..tapi...hakikatnya....ujian ni cukup2 setimpal..malah aku patut bersyukur tuhan masih syg dan masih mahu menguji aku...sedang kn ramai manusia d luar sana tuhan biar kn terus lalai...aku...siapa aku?apa hebat nye aku?apa lebih nya aku?untuk menolak ujian dari DIA...jika aku trus hidup dgn fantasi yg aku cipta sendiri...mungkin aku akan trus hanyut dalm kehidupan dunia ni...syukur tuhan tunjuk kan aku hakikat sebenar realiti hidup....aku perlu berubah...demi kebaikan smua..trutama...demi abah dan ma...yg dah banyak berkorban demi aku...mungkin suatu hari nanti aku akan cbe coret kan segala pengorbanan mereka trhadap aku....insyallah....

Thursday, June 24, 2010

jelas ternyata cinta mu palsu..

sememang nya mudah...melafaz kan cinta dan syg...tapi untuk memahami dan mengetahui makna sebenar cinta dan syg...xsmua org mampu...sukar tuk kita lafaz kan cinta dengan seikhlas hati pada seseorang...tapi amat mudah bagi kita untuk bermain kata2 syg dan cinta pada seseorang...aku menulis entri ini...bukan untuk aku memburuk kan mana2 pihak..tapi sekadar meluah perasaan aku yg sudah lama terbuku di hati...aku anggap hari ini..bermula la perjalanan baru dalam hidup aku...selama ini aku terjebak dengan kata2 manis dan janji cinta seorg lelaki yg aku anggap penawar dlm hidup aku..dalam x sedar rupa nya dia lah juga racun yg telah meracun seluruh hidup aku...aku xsalah kan dia sepenuh nya...ni juga berpunca pada diri aku sendiri yang lemah...terlalu begantung pada dia..bila dia sudah mula berubah laku...aku mula terumbang ambing...betol cakap org kecewa tuk kali kedua lebih sakit dari kali pertama..bukan aku tak pernah kecewa...tp kali ke dua ni amat perit aku rasa...kini...hidup aku penuh dengan tanda tanya...tp...kenapa mesti ada tanda tanya dalam soal ini..sedangkan sudah jelas dan terang cinta nya palsu...dia bukan insan SETIA yang aku harap2 kan...teringat kata2 yang pernah aku lontarkan pada dy sebelum kami mula melangkah sebagai pasangan kekasih..."aku adalah seorang yg sangat setia pada org yg aku syang...tapi belum tentu org yang aku syg akan setia pada aku..."ternyata...smua tu benar...seperti yang aku katakan...walau berkali2 aku berikan peluang bagi nya untuk berubah..namun..dy tetap curang d belakang aku...aku snggup pertahankan hubungan kami sehingga aku d buang rakan2...tp...tenyata...rakan2 aku benar...janji2 dia cuma sekadar janji kosong seorang lelaki...mmmm...setelah berkali2 dy sia2 kan ruang yg aku berikan..sudah sampai masa untuk aku benar2 pergi...tanpa berpaling lagi..banyak lagi hal2 lain yg perlu aku fikirkan...ya...tujuan dan arah hidup aku...apa pun terjadi hidup perlu aku terus kan seperti biasa...bak kata seorg teman rapat aku dulu..."kau kuat yanie...kau tabah..."...ye..sesungguhnya ALLAH xkan menguji aku begini..andai DIA tahu aku xmampu hadapi smua ni...akan aku anggap segalanya yang pernah terjadi dlam hidup aku sebagai pengalaman hidup aku...walau pun begitu pahit untuk aku telan...tapi...andai ini telah tertulis dalam diari kehidupan aku sebagai makhluk yg lemah...aku redha...aku hanya mohon agar ALLAH memberi kekuatan dan ketabahan bagi aku menghadapi segalanya...AMINNNNN


Oh dunia ini
Penuh kepalsuan
Oh mungkinkah tiada
Keikhlasan
Apakah ini
Suatu pembalasan
Ku sedar kebesaranMu Tuhan

Aku bagai seorang
Kembara jalanan
Terumbang ambing
Di lautan gelora
Mencari kebahagiaan
Dahan untuk menumpang kasih
Mungkinkah suratan
Hidup kan selalu keseorangan

Hati membeku mengingatkan
Kata janji manismu... oh...
Ku dilambung angan-angan
Belaian kasih sayang suci darimu
Oh kejamnya

Lidah tidak bertulang
Ucapan cinta menghiris kalbu
Ku kan pergi membawa diri
Cinta di hati terkubur lagi

Tidak ku fahami
Mengapa terjadi
Peristiwa pahit mengguris hati
Jalanan hidup ini
Sudah tertulis
Kutempuhi dengan kesabaran
Kusedar kebesaranMu Tuhan...

hidup...ibarat roda...kdg kita d atas..kdg kita d bawah...tanpa dugaan...tanpa tangisan..tanpa kekecewaan..mungkin aku xmampu belajar erti kehidupan sebenar...aku bersyukur kerana ALLAH masih mau menguji aku...terima kasih tuhan...

Monday, June 21, 2010

mmmmm...

mmmm...ntah la...lau ikut kan marah aku ni...mmg nk je aku maki2 perempuan tu...tp...aku waras g..lau aku maki dy...bmakna aku sme je cam dy...dari aku layan dy...baik aku layn prsaan aku sendiri..harap2 la tuhan tunjuk kat dy pkara yg sebenarnye suatu hari nanti..dy pnh ckp kt aku dulu....pe yg kite wat kt org...akan bebalik kt kite balik...tp dy sedar sape yg mula kn smua ni...spe yg ganggu spe dulu....huhu....pelik kan...btol la ckp org2 yg penah kenal ngan dy...dy jenis ske menipu n ske cakap x serupa bikin n ske wat cite...mmmm...2 kisah yg pompuan...yg laki ni..lagi la...ntah la....kdg2 aaku jd serabut...yg pompuan kate aku mggu...yg laki sebaliknya plak..mne yg aku nk caye ni....ke dua2 xleh caye?

Saturday, June 19, 2010

rahsia kesabaran

sshnye hidup...bile kite terlalu mnyayangi...org slalu persenda kn kita...2 la yg aku alami skang ni...knp?knp?terlalu kejam pembohongan mereka......

Tuesday, June 15, 2010

lelaki = buaya?

Lelaki?atau buaya?mmmm....lelaki ngan buaya sama x?lau ikut dr fizikal...mmg x sama...lelaki jauh lebih sempurna dari buaya...tp dr segi perangai...mgkin x jauh beza...aku akui xsemua lelaki macam buaya....tp kebanyak kan yg aku jumpa smua nya buaya...huhu...nasib la..slama ni aku ingat aku bercinta dgn lelaki...tp aku silap..ternyata aku sedang berkasih-kasihan dgn buaya...seram kn...huhu...kdg2 aku pk...lelaki dgn buaya ni sama je...tp...xleh nk ckp cam 2...sbb ada lelaki yg baik...cma yg aku jumpe smua nya...mmmm...nk kata jahat x la jahat...tp....mungkin 'nakal' kot...'nakal' macam mne?mmmmm....maksud aku...ske main2 kna hati n perasaan perempuan....xde perasaan...knp la dyorg xpernah bayang kan lau org lain main kan perasan dyorg...cara dyorg main kan persaan pompuan dgn cara....'PENIPUAN'....yep...PENIPUAN...huhu....tp bila kantoi masih x ngaku...dyorg dgn sedaya upaya akan cari jalan tuk nampak kan dyorg ni x bersalah dgn putar belit kan keadaan n jd kan org pompuan ni mangsa...kadang2 aku rasa aku dah cukup matang dalam hal2 mcm ni...tp aku ttp tertipu dgn lelaki...knp?sbb aku ni terlalu pemaaf kot...kdg2 bla smua benda 2 dah cukup bukti..ttp dy menafikan...dgn alasan aku x percaya dy....huhu...lau la aku x percaya dy...xkan smpai ari ni aku tggu dy...tp dy ttp gak menipu...aku biar kn je....kdg2 mls nk pk..pk2 aku gak yg streess....kwn2 ckp...aku setia pd org yg salah...yg x pandai mghargai...2 la ssh nya lau syg 2 masih ada..tp aku rsa...dah smpai masa aku henti kan permainan dy...aku dah penat....dy pon mesti penat gak....asyik nk cari alasan untuk menipu....makin byk dy tipu...makin terluka hati aku...skrg dah smpai tahap aku rsa...mals nk brsuara n tnya pape dah pd dy....sgalanya dah cukup...cma stu yg perlu dy tahu..aku dah lama terluka dgn perbuatan dy...cme aku cuba bersabar....tp hari ni...kesabaran aku dah smpai ke tahap aku xmampu lg tuk marah...menangis...krna hati aku dah terlalu penat....smpai saat aku perlu melangkah pergi....

Seandainya kejujuran ini
tiada lagi tertera dihati
kurela undur diri
dariku terluka
di puncak impian
yang kugenggami

Takku sangka gerimis melanda
ketika itu hangatnya merindu
bagaikan tiada duka yang datang
namun kelopak berderai

Bukan simpati yang mesti kau lafazkan
untuk menegakkan cinta
seolah sengaja
kau persendakan kasihku

Biarku derita, biarpun sengsara
asalkan tiada kekesalan
walaupun cinta sepenuh hatiku
namun ku tak berupaya didustai oleh bibir
yang berpura

Seandainya kejujuran ini
tiada lagi tertera dihati
terpaksaku melangkah
walau hatiku kan terluka

Thursday, June 10, 2010

kebahagian dalam perpisahan...

kebetulan...aku dengar lagu ni...jd aku pon cbe hayati...lirik lagu ni...huhu...ttba cam terkena ngan situasi aku skrang...huhu...situasi yg x abis2 dr dulu..tp aku harap kali ni...smua nya akan tamat...sbb aku dah penat nk mengenang kan perkara2 yg mcm ni...rutin aku...menagis...dan trus mnagis...sakit sgt rsa bla d khianati kwn sendiri n org yg kta syg...mmmmm....kali ni entri aku dah xmampu aku selit kan dgn icon2...sbb aku xda mood...aku harap kali ni...aku akan lebih tabah...dan mampu hadapi smua ni...tanpa rsa ingin berpaling lg....aku penat menjadi bahan permainan...


Tak perlu ucapkan sepatah kata
Kerna lantang terbaca dari muka
Kau dan daku sudah tiada
Keserasian di jiwa
Mungkin magisnya sudah hilang

Tak perlulah kita mencuba lagi
Betulkan kesilapan perhubungan ini
Bila setiap perbincangan
Menjadi perbalahan
Manakah agaknya cinta kasih

Embun pun takkan mampu menyubur sekuntum
Bunga yang layu pada musim luruh
Yang dulunya mekar di sinar suria
Bila sudah kering pasti akan gugur

Seperti cinta kita yang jelas ternyata
Semakin lama oh semakin rekah
Menimbulkan tanya apa mungkin kita
Temu kebahagiaan dalam perpisahan

Usah titis air mata kau tangiskan
Ku dah cukup menampung selautan
Begitu lama ku pendam
Tapi hanya berdiam
Kerna cuba menafi realiti


Seperti cinta kita yang jelas ternyata
Semakin lama oh semakin rekah
Menimbulkan tanya apa mungkin kita
Temu kebahagiaan dalam perpisahan

Kebahagiaan dalam perpisahan

Monday, June 7, 2010

kesilapan yg berulang

dah agak lama aku tggal kan blog ni...nk kata bz..xbz gak..cuma penat ngan suasana keliling..huhu...penat ngan smua yg dah jadi...bosan ngan macam2 benda yg slalu blaku dlm idup aku sejak kebelakangan ni...letih ngan kesilapan yg selalu aku buat...berulang2 kali...x siapa yg tahu..pe yg bemain dlm hati aku..penuh dgn pelbagai rsa..kekesalan...sedih...hilang tumpuan aku pada diri sendiri...fikiran aku cepat melayang...melayang jauh...aku pon xtau knp selalu aku d jadi kan bahan mainan oleh org2 yg aku syg...xabis2..apa lah nasib....bersuara aku salah..bediam pon aku salah..sdgkan dy yg da wat silap....alu pulak d tuduh mcm2...ntah la...mcm 2 ke manusia yg begelar lelaki?

Tuesday, May 4, 2010

usah tinggal daku kekasih...

mmm..usah tinggal kan daku...huhu...sedih ngat lagu ni...walau pon sedikit lentok..huhu..tp cukup tinggal kan kesan yg mendalamn dalam hati aku...buat sesorg...yg aku harap kan..yg aku syg..yg aku mahu kan terus menemani aku d kehidupan ini...mungkin org lain xkan dpt memahami..knp aku begini?knp aku lakukan begitu?...mmm..ssh nye prsaan ni...aku xtau nk wat cmne lg...huhu...aku penat..aku takot...aku letih...huhuhuhuhu......

Saturday, May 1, 2010

r4hs14 h4t1.....

setelah lame aku berehat...kini aku kembali..kembali dgn kisah hidup aku...yg aku sendiri tak tahu..sampai bila akan terus begini...sedih...kecewa...mmmm...kadang2 bila pk mmg cam nk gila...tp...aku xnk gileMySpace..mmmm..susah kn sbnrnye hidup ni..mcm2 kena pk...huhu....MySpace..hanya tuhan je tau mcm mne prsaan aku sebenar nye ketika ni...satu perasaan yg aku tak mahu alami...MySpace..satu perasaan yg aku sering mahu jauhi...MySpace..perasaan yg aku akan kehilangan..akan d tinggal kn...MySpace...apa harus aku kata kan pada hati aku lg?bagaimana harus aku pujuk hati aku lagi?mmm...susah nye smua persoalan tu kn...mmm....sekarang entri aku kembali berlagu..harhar...MySpace...ni lagu yg agak mnyentuh hati n perasaan aku buat masa ni....MySpace


Pertemuan ini bagaikan terbuka
Satu rahsia didalam rahsia
Ketika kita sama dikota cinta
Kenikmatan pengabdian yang suci

Dan di waktu itu kau dan aku satu
Berlindung di dalam kebesaran
Tiada kenal erti perpisahan
Penuh restumu oh Tuhan...

Dan kini kita terbuang di awangan
Terpisahlah dari kenyataan
Lalu ada yang terlupa pada perjanjian
Kerna leka dengan kepalsuan

Tersesat kita dalam perjalanan
Kau dan aku kini bertemu kembali
Menunaikan perjanjian sejati
Dalam suka duka jauh terpisah
Terbukalah rahsia cinta

Kau dan aku kini bertemu kembali
Menunaikan perjanjian sejati
Dalam suka duka jauh terpisah
Terbukalah rahsia cinta

........the end............

Sunday, April 4, 2010

lelaki dalam kamus hidup aku..

pertama kali aku menaip entri yg mengenai tentang lelaki2 yg penah hadir dlm hidup aku...lelaki2?mesti bunyi nye cam ramai je kn?...mmm..spjg idup aku ada 2 org lelaki je yg penah bukak ati aku...tuk berkapel bersungguh2...mmm..lelaki pertama...dak dekat2 je ngan umah aku...mmm..hbgan kitaorg kekal 3 tahun je...pastu xda jodoh...dia pon da nk kawin bln ni..aku doa kan dia bahagia ngan kehidupan dia..perjalanan hubungan aku ngan dia...bnyak melibat kan famliy...famliy aku n famliy dy...smua tau kami bercinta sakan...sbb tu lau kitaorg dating..mesti kena bawak bodyguard..haha..adik aku...xpon adik dy..klakar je rsa time tu...mmm...dy seorg laki yg baik sbnrnye...dy la yg jga aku masa aku skit..huhu..agak terharu dgn dy time dy jga aku...tp ntah xtau kt mna silapnya hubungan kitorg jd goyah...sejak aku di hantar blaja jauh di utara ni...mmm...awal2 semester pertama aku kt sini..smuanya ok lagi...dy ttp hbgi aku mcm biasa..tp..ttba smpai stu masa...nk dekat exam xsilap aku..dia mula berubah...da jrg col aku..tnye khabar..msg pon jrg...kdg aku leh kira ngan jari bape kali je dy msg aku lam masa smggu..huhu...sedih gak time 2...mmm..pastu..bila aku col..mcm2 alasan dy bg...sibuk la..ngantok la..kdg2 smpai aku col dy 44kali pon dy tak angkat sgt dasyat...huhu..lenguh jari jemari aku dail number dy..nak di jdi kan cite...smpai la tnggal 16 januari 2008..bersamaan ngan hari jadi aku yg ke-21..mmm...aku tgu pnggilan dr dy...aku xarap kn pape hadiah..cukup la sekadar ucapan tnda dy ingt aku..tp...dy telah beri satu kejutan dan hadiah yg pling 'istimewa' untuk aku...satu pnggilan telefon...yg cukup untuk meluluh kan segenap ruang di dalam hati aku...aku ingat lagi..tanpa ucapan selamat hari jadi...dy dgn senang hati...bagitau aku..dy dah pon menyayangi perempuan lain...dan mintak aku supaya trima kdaan dy yg mahu kan kedua2 aku dan perempuan tu..saat tu aku terduduk...sedih mengenangkan..'hadiah' dari dy yg aku pnggil "abg"...saat tu aku hanya mampu berkata.."terima kasih syg"...setelah saat tu aku pergi...pergi dari hidup dy...ubat ati aku...walau saat tu aku mmg syg kn dia..tp...aku tak mampu trima kedaan tu...hati aku begitu terluka...mcm2 cara aku buat tuk lupa kan kenangan aku dan dy selama 3 thun...mmg agak ssh..ye la..mana2 aku pergi..mesti ada yg tnya...mne dia...mmm...famliy aku..famliy dy...tp nsib baik aku duk jauh..huhu...setelah hampir 10 bln aku hidup solo...tetiba aku jumpe seseorg yg...telah berjaya bukak ati aku tuk trima lelaki lagi dalam hidup aku...kali ni prsaan aku sgt lain...tlalu syg..walau jngka perkenalan aku dan dia tlalu singkat...tp aku xtau knp syg aku pd dy terlalu menebal...melihatkan kejujurannya...keikhlasannya..hati aku terpaut...hingga hari ni...mungkin dy bkn yg pertama hadir dlm hidup aku...tapi dia la yg pertama yg aku CINTA...dia yg aku pnggil "paa"..setahun lebih menjalani hubungan dgn dia...mcm2 dugaan yg aku tempuh...dan skali lagi...aku menempuhi pengalaman yg sama sperti pertama kali berkapel...huhu...sgt2 kecewa aku rsa saat 2...aku mula rsa..mungkin lelaki smua mcm ni...tak aku nafi kan dia insan yg baik...dan aku rsa sgt bahagia dgn dia...dia slalu wat pkra yg aku xpernah tbygkn...slalu wat aku rsa istimewa...bahagia sgt aku rsa..tp..bila muncul insan ke-3..smua nya goyah...aku mula d ketepikan...smpai aku rsa dia bukan lg insan tulus yg pernah aku kenali dulu...dy selalu buat aku menangis...kdg aku rsa hairan..knp ssh tuk aku lepaskn dy walau dy da dua kn aku...tak mcm yg sblm ni..sesenag tu je aku pergi...ya..aku akui..aku mmg kecewa dgn lelaki...mungkin aku lebih baik bersendiri...tak de sape2...hidup hanya untuk diri aku...aku tak mampu tuk menanggung rasa kecewa lagi....dan tak mampu berharap lg..itu lah aku sekarang...teman aku adalah diri aku sendiri bukan org lain...kecewa aku sendiri...ketawa aku pon sendiri....wallahu'alam...

Wednesday, March 31, 2010

mungkin ini kesudahannya....

yep..mungkin ini kesudahannya...mmm...saat aku menulis entri ni..aku teramat la sedih..sbb satu lagi kebenaran telah terbongkar pada malam semalam..kebenaran apa?...biarla aku dan org2 yg tertentu saja yg tau..tp yg pasti kebenaran ini yg telah merubah impian aku...impian ape?biar la aku dan kau saja tau..berbagai janji yg di taburkan..berbagai cara di pamerkan...shingga sekali lagi aku tertipu...mmmm..mmg aku ni xserik2 lagi kot...huhu...senang kan org main2 kan ati aku..sbb org tau aku ni lembut ati...kenapa la..di saat aku da mula percaya..dy mula buat sesuatu yg menyebab kan aku trus ilang kepercayaan pada dy...sgt sadis kn..huhu...ntah la...aku da xmampu nk mengharap pada kedaan mcm ni..smua ni sia2..tp yang pasti dy da wat aku rasa sgt fobia kepada makhluk tuhan yg bernama lelaki...huhu...mmm..skrg bagi aku...lelaki smua sama..xpandai nk hargai hati..mmm..lagi bnyk yg aku taip..lagi parah rasa nya perasaan aku..jd mungkin lebih baik aku stop dulu wat masa ni...mmm...mm..mcm biasa..xsah kn entri aku tanpa lagu..tp kali ni akan sah..sbb aku da tol2 malas...penat..malas mk isi lagu2...org xkan paham pon...huhu...k la..aku rsa perlu brehat tuk jngka masayg panjang...adiosssss~~~~~~

Tuesday, March 30, 2010

terluka dan terus terluka...

ya...terluka dan terus terluka..itu lah keadaan aku sekarang...kenapa?aku terfikir adakah ruang tuk hati aku sembuh dari luka-luka ni?luka-luka kerana menyanyangi seseorg....mmg kite rasa bahagia bila menyanyangi seseorg..tp dalam bahagia terselit duka...bila kita rasa seolah2 di khianati..mmm...di khianati berulang kali...smpai saat kite rasa da xmampu nk bertahan...walau hati menyatakan syg yg teramat...melepaskan terluka..meneruskan pun terluka...hakikatnya...pembohongan adalah senjata yg paling tajam dan pling berkesan untuk mematahkan hati dan meluka kan hati seseorang..saat aku menaip enti ni..skali lagi aku rsa terluka...ya..terluka lagi..sayu je rasa hati...walau aku dah berjanji pd diri aku..yg aku xkan menangis lg...tapi hari ni aku tewas lagi..dgn prsaan sendiri..sedangkan aku cube tuk jadi kuat...lemah nye aku...mmmm..adakah aku akan trus terluka..dan terluka lagi?...

Monday, March 29, 2010

entrY d p4g1 h4r1...

mmm..pagi ni aku xde class..ngat nk smabung wat keje sket...tp ttba ada sesuatu yg terlintas kat hati aku...mmm...aku sgt keliru dgn diri sendiri..knp?ntah la..aku sendiri xde jawapan knp aku aku rasa sangat2 keliru..keliru dgn smua yg ada pada diri aku...hati..perasaan...mmmm..ssh nye kan bile kita keliru..tp xtau ape yg buat kite keliru...tapi yg pasti...aku amat rindukan seseorg...mmm..knp rindu dy?mmmm...

Saturday, March 27, 2010

adakah bahagia itu milik aku?

mmm...siapa dlm dunia ni xnk bahagia kn?mmm..smua nk bahagia..xde sorg pon yg impikan derita..xde sape nk kecewa..xde sape nk menagis..smua org impikan di sygi..n mnyayangi..tp mampu kah aku gapai smua tu?...sbnrnye emosi aku agak terganggu 2-3 hari ni..mmm..sgt2 tganggu...mmm...cme xmampu aku luah kan...aku nk bahagia..tp kdg aku takot nk mengharap kan tu smua...takot sgt...aku takot kecewa...kehilangan..ya allah...

Saturday, March 20, 2010

janji kosong!!!!!!

mmm...MySpacehati jd sayu lg..npe ek?mmm...ssh nye jd diri aku ni...terlalu cepat memaafkanMySpace...mmm...ntah la...mgkin ni salah stu faktor knp org ske ambik kesempatan atas sikap aku yg mudah memaaf kn...n ssh nk marah..huhu...adesss...MySpacersa smua sia2...buat aku ni cam pe ntah...huhu...adesss...walau aku ni cpt maafkn org tp aku xmudah lupe cme aku ni jenis yg ske wat2 lupe...ye la...lau ingat wat skit jiwa jeMySpace...huhu...tu la mbr aku ckp...ske ngat bg pluang kt org sakit kn ati ko...huhu...ye ke?...mmmm...sesak rsa jiwa aku ni...nk ngis pon da rsa xlaratMySpace...huhu...mmmm...yg pasti kali ni aku kecewa lg...kecewa knp?dgn spe?biar la aku je yg tau...mmmm...adesss....cam biasa x sah lau entri aku x dilengkapi ngan lagu..MySpacewahaha...mmm...ni beberapa lirik lagu yg sgt2 menjiwai jiwa aku skrangMySpace...kali ni bukan 1 lirik lagu...tapi 4MySpace..huhu..biar la ari ni ari last aku ckp sal kecewa..da xlaratMySpace...huhu...adiossss.....hayati la lirik2 lagu ni....daaaaaaaaaaa....selamat tinggal duka...selamat datang bahagia....MySpace



lagu pertama:MySpace

Sepanjang percintaan penuh cabaran
Dugaan kutempuhi redha
Tetapi terpaksa cinta
Berakhir di sini

Telah berulang kali sengaja kau ulangi
Kesilapan sama serupa
Setia di depan mata
Curang di baliknya

Memang benar tanpa kusedari
Dalam diam hatiku pedih
Lantaran sikapmu melukakan
Mengguris hati dan perasaan
Rupa-rupanya kasih sayang darimu
Dusta semata

Seandainya detik dan waktu
Dapat kuputar kembali
Ingin sekali lagi rasanya
Untuk kujatuh cinta semula
Namun yang pasti bukan dengan mu
Yang penuh palsu

Bukan sengaja aku menyakiti
Dirimu yang tak mungkin memahami
Erti kejujuran sebenar di dalam bercinta
Janganlah pula aku disalahkan
Kiranya kau diburu kekesalan
Tangis di akhirnya tak bermakna

Sepanjang percintaan penuh cabaran
Dugaan kutempuhi redha
Terpaksa ku biar cinta
Berakhir di sini
Terpaksa kubiar cinta berakhir di siniMySpace

lirik lagu 2:MySpace

Restuilah perpisahan ini
Relakanlah pemergian aku
Jangan bersedih jangan menangis
Semua telah ditentukan

Berat hati berat ku rasakan
Berjauhan dengan mu sayang
Tapi perjanjian hanya di sini
Tak daya bertahan lagi
Izinku bermohon diri

Asmara yang sebiru dulu
Biarkan terbang menjadi debu
Sebagai tanda kita pernah bercinta... oh... oh...
Oh... biar pun bulan jatuh ke bumi
Menerangi kedukaan jiwa
Namun sudah tak bererti pada ku

Ku sangkakan panas mentari sampai ke petang
Rupanya hujan di tengah hari
Menghangatkan kasih kita

Ku sangkakan engkau insan yang setia
Rupanya engkau bersandiwara
Curang dalam cinta kita
Kau membuat ku menangis
Jiwa ku terhiris....MySpace

lirik lagu 3:MySpace

Biar menjauh dari menghampiri
agar tak berulang kelukaan hati
biar lah putus tak bersambung lagi
andai di ingati sedih pun kembali

tak perlu berkirim salam
tak perlu bertanya khabar
tak perlu mengambil hati
memujuk hati ini

dan bila ku berhadapan
teringat kenangan silam
yang menghiris perasaan lama terpendam
rasanya sudah terlewat
untuk ku terima tiap kekesalan

walau berbagai cara mu
tapi ternyata lah sia-sia saja
biar lah aku dengan cara ku
selama ini tidak kau peduli
sedari dulu tidak sedikit pun
aku terima kasih dan sayang mu...MySpace

lirik lagu 4:MySpace

jemu...masa menyinta..
resah...ku meronta..
aku..telah sumpah setia..
namun..sia...

jemu...masa melangkah..
lepas dari dosa..
bangkit aku dari lamunan..
yang engkau cipta kan...

segala pinta mu
cuba ku turutkan
segala janji ku
perit ku lunas kan

mudah kau melepas kan
kau yg menghancurkan
lerai ikatan..
kau cipta seribu alasan...

yang ku dendam kan
menjadi kemarahan
kau selindung kesalahan mu
kau singkap salah ku...


MySpacedaaaaa...abis suda...mmm...keempat2 lagu ni smua mngambar kan rasa hati aku saat ini..huhu..cukup la...mmmm...aku tak nak sedih2 lagi...MySpacecukup sampai saat ni....adiosss..sgt2 sedihhhMySpace..huhu....
away~~~~MySpace

Monday, March 15, 2010

1n1 sur4t4n ny4..

malam ni...rsa sgt syahdu..huhu...mmm..knp?huh?banyak rahsia yg tersingkap...banyak kata yg terungkai..persoalan yg slalu bermain lam pkiran aku slama ni da terjawab...mmm..sedih yg amat...tp aku da xmampu nk nagis...huhu...mm..biar la dah ini suratan nya...aku rdha..mgkin ni ujian lam idup aku..supaya aku lebih kental tuk hadapi hari2 yg mendatang...aku nk buang sme kisah2 sedih ni dari hidup aku...dan aku harap kn...kisah2 bahagia akan menjelma lam hidup aku...ya ALLAH..kau beri kn aku petunjuk-MU...mm...huhu...da xmampu aku nk luah kn lagi..biar lah semua ni aku simpan...jd pengajaran lam idup aku...aku perlu kuat...hadapi semua ni...perlu tabah...insyallah...aku akn cube hadapi semua ni...semoga aku akn jd insan yg tabah dan kuat...AMINNN.....


hadapi dengan senyuman
semua yang terjadi biar terjadi
hadapi dengan tenang jiwa
semua kan baik-baik saja

bila ketetapan Tuhan
sudah ditetapkan, tetaplah sudah
tak ada yang bisa merubah
dan takkan bisa berubah

relakanlah saja ini
bahwa semua yang terbaik
terbaik untuk kita semua
menyerahlah untuk menang


insyallah..aku akan cuba hadapi ni semua dgn penuh ketabahan...aku rdha...

Sunday, March 14, 2010

c1nt4 t4k s3l4lu 1nd4h..

Aku mendengarmu untai kata cinta
Tak tersingkap semua dusta
Kau alirkan beribu alasan
Untuk kecewakan aku
Ternyata cinta tak selalu indah


Bila kau hancurkan aku
Di setiap langkahmu
Lepaskan cintaku yang t'lah tersimpan
Dalam hatimu

Cinta dan rinduku pun
T'lah terhempas jauh
Karna sikap tak pedulimu
Cinta tak selalu indah

~the end~

Thursday, March 11, 2010

pasrah ku d cni....

Ingin ku sendiri
Meniti hari
Kala sunyi
Yang melanda sepi
Alam bisu
Bagaikan mengerti
Berakhirnya sebuah memori
Ingin ku melangkah
Membawa diri
Kerna cinta
Yang dikhianati
Luka rasa untuk menghadapi
Pengorbanan tidak dihargai
KINI AKU... PASRAH
DENGAN SEGALANYA
KEPEDIHAN ITU
MASIH TERASA
APAKAH SALAHKU
APAKAH DOSAKU
TUHAN BERILAHKU PETUNJUKMU
REDHA DENGAN KEHENDAKMU
CUKUP KALI INI
KAU MENYAKITI
BERULANGKALI
TAK USAHLAH KEMBALI
DENGAN RELA HATI
MELEPAS KAU PERGI...
Ingin ku sendiri
Meniti hari
Kala sunyi
Yang melanda sepi
Alam bisu
Bagaikan mengerti
Berakhirnya sebuah memori...

.....................n0vember'08 - march'10........................................

biarkn ia berlalu....

saat aku menulis entri ni...hati aku sgt2 terluka...terluka lagi..dan kali ni amat2 terluka...amat2...smpai aku da xmampu nk guna icon2 dlm entri aku ni..aku xtau..xtau..knp terlalu sakit yg aku rasa kn...aku xmampu berhenti menagis..menagis dan menagis...rsa nk pergi jauh...jauh dari semua ni...ya allah...dugaan apekah ni?...aku btol2 xmampu...lemah seluruh tubuh...bkn aku xpnh kecewa...bkali2 aku d kcwa kn...tp xsesakit ini..kali ni btol2 skit...mmmm...dan ini mgkin entri aku yg terakhir d cni...sblm aku meniggal kn smua ni...mgkin ni jalan yg terbaik perlu aku pilih...terbaik untuk2 insan2 yg pernah aku kenali...dan insan2 yg aku sygg....ya allah...mmm...da xmampu aku ucap kn dan zahir kn dgn kata2 tiap prsaan yg aku rsai sekarang ni....mmmmm....ya allah kau kuat kn la semamngat ku...kau dtg kn la kebahagian dlm hidup ku setelah dugaan yg perit ni...mmmm...demi insan2 aku syg...aku perlu merelakn smua ni...mgkin pemergian ku...akn mbuatkn kamu lebih bahagia...mmmm...

Wednesday, March 10, 2010

4p4 s3b3n4rny4....

MySpaceassalamulaikum....kpd pembaca2 setia blog suara hati(ceh2 mcm yakin ade org nk bace)wahahaaMySpacesaat aku tulis entri sbnrnye...aku sgt ngantok...huhu...sbb dr mlm td aku xtido...huhuMySpace...tp skarang ati aku nk bersuara...adesss...MySpace...mmmm...saat ni...ati aku sdg mgharap ada sinar baru yg akan mewarnai hidup aku...MySpace...mmmm....byk kata xmampu aku luah kn saat ni...hanya tuhan da aku saja yg tau...pe sebenarnye ada lam ati n pikiran aku tika ini...mmm..mcm ne aku nk luah kn ye...MySpace..mmm...aku cme nk semua org yg aku syg gembiraMySpace...hati aku akn jd sayu sgt ble dpt tau ada d antra org yg aku syg sdg bersdih...MySpacepe patut aku buat tuk pasti kn tiada pihak yg tluka.....MySpace...mmmmmmm

Saturday, March 6, 2010

c1nt4 4nt4r4 k1t4???

DI HUJUNG MALAM YG SEPI..KU TERPAKU MERENUNGI..KEGAGALAN HIDUP INI JD BELENGU DLM DIRIKU..KEMANA HARUS KU CARI..KEKASIH YG TELAH PERGI..SIANG MALAM TIADA HENTI..SEAKAN SMUA SEMAKIN MEYIKSA..CINTA DLM HIDUP KU INI SEAKAN MATI..UNTUK PERTAMA YG PERNAH ADA KINI ENTAH KEMANA..TUHAN TUNJUK KAN LAH JALAN..AGAR KU LUPA KAN SEMUA..KEGAGALAN HIDUP INI..BIAR LAH BERLALU DALAM DIRIKU..SELAMAT JALAN KASIH..SELAMAT DATANG BAHAGIA..BIAR LAH SEMUA YG DULU..KU JADI KAN PEDOMAN HIDUP KU...



MySpaceari ni...sgala nya...akan mulai berubah dalam hidup aku...tiada lagi..cinta dalam hidup aku...MySpace...mmmm...mmg susah segalanya bagi aku...tapi...MySpaceni yg tbaik...tbaik bagi dy...dy...mmm..byk yg tanye..knp aku xhenti2 bcerita tentang dy??...mmm...smua org tak kn faham...dan x pnh akan faham...ble hati kita telalu mencintai..dn menyayangi seseorg..ttba dalam suatu kedaan yg xteduga...kita tpaksa melepas kn org yg kita cinta kepada insan lain yg lebih dy cinta...MySpacecinta bkn paksaan..bkn jga mainan..cinta yg ikhlas dtg dr hati yg tulus...MySpace..cinta sejati...bila kita tlalu syg kn sesorg tu..dan bila org yg kite syg tu mencintai insan lain..kita akan tersenyum dn biar kn dy pergi pd insan dy cinta dan mendoa kn kebahagian nya...cinta sejati xsemesti nya bersama...wlau perit..walau pedih..tapi jika hanya itu yg mampu membahagia kan org yg kita cinta..kita akan rsa bahagia bila dia bahagia wlau pn bahagia itu bkn milik kita dan dia...mmmm...adat kita bercinta bejanji..sumpah dan setia tika saat cinta mula berputik...hanya lah dia d mata dan d hati tiada insan lain...kesetian d beri kn... impian untuk hidup bersama d bina..namun...kita lupa..kuasa tuhan...kita manusia hanya mampu merancang...segala ketentuan hanya d tgn NYA..bila kita terluka oleh cinta...bila kita d uji...baru kita sedar...alpa nya kita ketika asyik d buai cinta..hingga kta lupa...DIA lbh bkuasa...mmm...bila kecewa..kita mula btanya knp?...mula mencari d mna silap nya dlm hbgn kita...tp hakikat nya..smua itu sudah d takdir kn...tlh tsurat..mgkin dia bkn milik ku...MySpace...apa la daya ku...hanya mampu beserah pd takdir mu tuhan...kau tenang kn jiwa ku...setenang air d kali...kau beri kn lah kebahagian kpd ku... setelah kesakitan ini...mmmm....dan kau lindungi lah dia...insan yg aku syg...agar dia lebih bahagia brsama kehidupan nya...aku redha dgn ketetapan-MU YA TUHAN...

w4l4u h4t1 t4k m3r3l4 kn..

MySpaceprsan sgt ke yg aku ni tgh kcewa?...MySpace..mne xprsan kenyataan2 yg aku kuar kn smua cam jiwang..adessssMySpace...mmm...tp nk wat cmne...da mmg tu prsaan aku saat ni...MySpace...sdg kecewa..sgt2..dgn smua yg blaku...pd diri aku...pd kisah hidup aku...MySpace..trasa mendung kian blabuh dlm kehidupan aku...rsa gelap ttba..ibarat rumah yg kena potong bil letrik...huhu...mata rsa pedih..cam asyik d masuki habuk...MySpace..suara jd ketar ibarat peti suara sudah nk meletopMySpace...badan jd lemah..ibarat xcukup makan dan xtido bminggu2MySpace...tp...pe daya aku...smua sudah tsurat...aku cme mampu bedoa dn pasrahMySpacemmm....mampu kah aku?MySpace....hanya masa yg mampu menentu kn segala2nyaMySpace....aku akn cbe kuat kn smangat dan ati aku...insyallah...mgkin ni yg tbaik tuk dy..dy..dy...dan aku....adiosss~~~~MySpace

Test Widget

  © Blog Design by Simply Fabulous Blogger Templates

Back to TOP