Powered by Blogger.

Thursday, June 24, 2010

jelas ternyata cinta mu palsu..

sememang nya mudah...melafaz kan cinta dan syg...tapi untuk memahami dan mengetahui makna sebenar cinta dan syg...xsmua org mampu...sukar tuk kita lafaz kan cinta dengan seikhlas hati pada seseorang...tapi amat mudah bagi kita untuk bermain kata2 syg dan cinta pada seseorang...aku menulis entri ini...bukan untuk aku memburuk kan mana2 pihak..tapi sekadar meluah perasaan aku yg sudah lama terbuku di hati...aku anggap hari ini..bermula la perjalanan baru dalam hidup aku...selama ini aku terjebak dengan kata2 manis dan janji cinta seorg lelaki yg aku anggap penawar dlm hidup aku..dalam x sedar rupa nya dia lah juga racun yg telah meracun seluruh hidup aku...aku xsalah kan dia sepenuh nya...ni juga berpunca pada diri aku sendiri yang lemah...terlalu begantung pada dia..bila dia sudah mula berubah laku...aku mula terumbang ambing...betol cakap org kecewa tuk kali kedua lebih sakit dari kali pertama..bukan aku tak pernah kecewa...tp kali ke dua ni amat perit aku rasa...kini...hidup aku penuh dengan tanda tanya...tp...kenapa mesti ada tanda tanya dalam soal ini..sedangkan sudah jelas dan terang cinta nya palsu...dia bukan insan SETIA yang aku harap2 kan...teringat kata2 yang pernah aku lontarkan pada dy sebelum kami mula melangkah sebagai pasangan kekasih..."aku adalah seorang yg sangat setia pada org yg aku syang...tapi belum tentu org yang aku syg akan setia pada aku..."ternyata...smua tu benar...seperti yang aku katakan...walau berkali2 aku berikan peluang bagi nya untuk berubah..namun..dy tetap curang d belakang aku...aku snggup pertahankan hubungan kami sehingga aku d buang rakan2...tp...tenyata...rakan2 aku benar...janji2 dia cuma sekadar janji kosong seorang lelaki...mmmm...setelah berkali2 dy sia2 kan ruang yg aku berikan..sudah sampai masa untuk aku benar2 pergi...tanpa berpaling lagi..banyak lagi hal2 lain yg perlu aku fikirkan...ya...tujuan dan arah hidup aku...apa pun terjadi hidup perlu aku terus kan seperti biasa...bak kata seorg teman rapat aku dulu..."kau kuat yanie...kau tabah..."...ye..sesungguhnya ALLAH xkan menguji aku begini..andai DIA tahu aku xmampu hadapi smua ni...akan aku anggap segalanya yang pernah terjadi dlam hidup aku sebagai pengalaman hidup aku...walau pun begitu pahit untuk aku telan...tapi...andai ini telah tertulis dalam diari kehidupan aku sebagai makhluk yg lemah...aku redha...aku hanya mohon agar ALLAH memberi kekuatan dan ketabahan bagi aku menghadapi segalanya...AMINNNNN


Oh dunia ini
Penuh kepalsuan
Oh mungkinkah tiada
Keikhlasan
Apakah ini
Suatu pembalasan
Ku sedar kebesaranMu Tuhan

Aku bagai seorang
Kembara jalanan
Terumbang ambing
Di lautan gelora
Mencari kebahagiaan
Dahan untuk menumpang kasih
Mungkinkah suratan
Hidup kan selalu keseorangan

Hati membeku mengingatkan
Kata janji manismu... oh...
Ku dilambung angan-angan
Belaian kasih sayang suci darimu
Oh kejamnya

Lidah tidak bertulang
Ucapan cinta menghiris kalbu
Ku kan pergi membawa diri
Cinta di hati terkubur lagi

Tidak ku fahami
Mengapa terjadi
Peristiwa pahit mengguris hati
Jalanan hidup ini
Sudah tertulis
Kutempuhi dengan kesabaran
Kusedar kebesaranMu Tuhan...

hidup...ibarat roda...kdg kita d atas..kdg kita d bawah...tanpa dugaan...tanpa tangisan..tanpa kekecewaan..mungkin aku xmampu belajar erti kehidupan sebenar...aku bersyukur kerana ALLAH masih mau menguji aku...terima kasih tuhan...

2 n4k k0m3n?:

mylife-mysin-myfate said...

betul apa yang awak katakan

d14ry s3or4ng p3r3mpu4n said...

yanie. sabarlah. dugaan walau macammana pahit pun kite tetap kena terima. segala yang berlaku bukan kehendak kita. apepun paling penting miza nak yanie kuatkan semangat dan jangan tunjukkan kite lemah depan lelaki. kerana setiap kelemahan yang kite pamerkan untuk lelaki seperti itu baginya adalah satu kekuatan untuk terus mempermainkan hati perempuan. yang sudah tu tak guna ditangisi, ape yg paling penting masa hadapan yang bakal menjanjikan kehidupan yg cerah. insyaAllah

Test Widget

  © Blog Design by Simply Fabulous Blogger Templates

Back to TOP