Powered by Blogger.

Thursday, July 8, 2010

bukan mudah...

bukan mudah bagi kita untuk memaafkan...knp?sbb lumrah manusia..bila d khianati dan d sakiti akan mula berkecil hati lalu membawa kepada satu sifat iblis yang menjadi punca segala kehancuran sesuatu hubungan...DENDAM...ye dendam..kerana dendam banyak hati yg mudah terluka...kerana dendam banyak perasaan mula terguris..macam2 lagi...d mana punca nya dendam?atas kesilapan diri sendiri atau kesilapan orang lain...sebenarnya aku bukan la insan yg layak untuk berkata2 tentang perkara yg bekaitan dgn hati atau perihal sikap manusia..kerana aku sendiri insan yg sangat naif...yg masih berusaha untuk mengubah hidup dan diri sendiri...dendam...bukan mudah untuk membuang segala perasaan yg negatif...tapi..kita boleh cuba...antara nk dgn tak nak je...memang la..lau kenang- kenangkan...benda2 buruk orang penah buat pada kita....nak2 lau org tu penah rapat dengan kita atau orang yang kita SAYANG...susah kan...terasa amat2 hina sgt..seolah2 sepanjang hidup kita ni...asyik d permain kan je...sedih...kecewa...rasa nak nagis sepanjang hidup ni...rsa menyesal pon ada....tapi lazimnya rasa yg paling kuat bermaharaja lela kt lam ati ni...rasa tak puas ati...rasa tak puas ati kenapa org yg buat jahat kt kita tu leh hidup bahagia...menunjuk2 kebahagian dia pada kita..sedang kan dy idup bahagia atas kesengsaraan kita...kadang2 terpikir..xde perasaan ke orang macam tu?bile aku cube letak kan diri aku pada tempat dia...atau lebih tepat bila aku alami situasi yg sama..aku rasa malu..bersalah sgt ngan dia...sedang dia...bersuka ria...maki hamun aku...dah la dia bahagia lepas wat aku sengsara...pastu leh plak dia tuduh aku macam2...kadang aku pelik...ada gak org macam tu dalam dunia....aku tak nafi kan..aku pun bukan wanita sempurna...atau baik yg tak pernah wat silap dalam kehidupan aku...tapi aku masih boleh bangga dengan diri aku sebab aku rasa aku masih ada perasaan malu dan bersalah pada orang lain...sejahat-jahat aku..aku tetap pikir perasaan org lain...bukan mudah...aku nk lupe kan segala2nya...tapi aku sedang mencuba...kuat kan hati...lupe kan segalanya...suatu hari nanti segala2nya akan terbongkar..tuhan tu mahal adil...walau aku tak layak tuk bercakap tentang hukuman tuhan..tapi sesungguhnya...tuhan lebih tau...siapa yg menzalimi siapa....aku cuba buang segala perasaan tak puas hati ni...insyallah dengan keizinannya....dan aku akn serah kn segalanya pada DIA...krana DIA lebih tau segalanya...sesungguhnya DIA takan biarkan ummat-NYA terus di zalimi...AMINNNNN...

1 n4k k0m3n?:

mylife-mysin-myfate said...

kamu cantik..sopan..n pandai jaga hati orang..insyaallah akan ada kebahagian awak nanti..apa yang orang wat kat awak..tentu akan ada pembalsan nanti..hidup umpama roda..apa yang kita wat kat orang akan terjadi balik kat dri kita

Test Widget

  © Blog Design by Simply Fabulous Blogger Templates

Back to TOP