Powered by Blogger.

Thursday, June 24, 2010

jelas ternyata cinta mu palsu..

sememang nya mudah...melafaz kan cinta dan syg...tapi untuk memahami dan mengetahui makna sebenar cinta dan syg...xsmua org mampu...sukar tuk kita lafaz kan cinta dengan seikhlas hati pada seseorang...tapi amat mudah bagi kita untuk bermain kata2 syg dan cinta pada seseorang...aku menulis entri ini...bukan untuk aku memburuk kan mana2 pihak..tapi sekadar meluah perasaan aku yg sudah lama terbuku di hati...aku anggap hari ini..bermula la perjalanan baru dalam hidup aku...selama ini aku terjebak dengan kata2 manis dan janji cinta seorg lelaki yg aku anggap penawar dlm hidup aku..dalam x sedar rupa nya dia lah juga racun yg telah meracun seluruh hidup aku...aku xsalah kan dia sepenuh nya...ni juga berpunca pada diri aku sendiri yang lemah...terlalu begantung pada dia..bila dia sudah mula berubah laku...aku mula terumbang ambing...betol cakap org kecewa tuk kali kedua lebih sakit dari kali pertama..bukan aku tak pernah kecewa...tp kali ke dua ni amat perit aku rasa...kini...hidup aku penuh dengan tanda tanya...tp...kenapa mesti ada tanda tanya dalam soal ini..sedangkan sudah jelas dan terang cinta nya palsu...dia bukan insan SETIA yang aku harap2 kan...teringat kata2 yang pernah aku lontarkan pada dy sebelum kami mula melangkah sebagai pasangan kekasih..."aku adalah seorang yg sangat setia pada org yg aku syang...tapi belum tentu org yang aku syg akan setia pada aku..."ternyata...smua tu benar...seperti yang aku katakan...walau berkali2 aku berikan peluang bagi nya untuk berubah..namun..dy tetap curang d belakang aku...aku snggup pertahankan hubungan kami sehingga aku d buang rakan2...tp...tenyata...rakan2 aku benar...janji2 dia cuma sekadar janji kosong seorang lelaki...mmmm...setelah berkali2 dy sia2 kan ruang yg aku berikan..sudah sampai masa untuk aku benar2 pergi...tanpa berpaling lagi..banyak lagi hal2 lain yg perlu aku fikirkan...ya...tujuan dan arah hidup aku...apa pun terjadi hidup perlu aku terus kan seperti biasa...bak kata seorg teman rapat aku dulu..."kau kuat yanie...kau tabah..."...ye..sesungguhnya ALLAH xkan menguji aku begini..andai DIA tahu aku xmampu hadapi smua ni...akan aku anggap segalanya yang pernah terjadi dlam hidup aku sebagai pengalaman hidup aku...walau pun begitu pahit untuk aku telan...tapi...andai ini telah tertulis dalam diari kehidupan aku sebagai makhluk yg lemah...aku redha...aku hanya mohon agar ALLAH memberi kekuatan dan ketabahan bagi aku menghadapi segalanya...AMINNNNN


Oh dunia ini
Penuh kepalsuan
Oh mungkinkah tiada
Keikhlasan
Apakah ini
Suatu pembalasan
Ku sedar kebesaranMu Tuhan

Aku bagai seorang
Kembara jalanan
Terumbang ambing
Di lautan gelora
Mencari kebahagiaan
Dahan untuk menumpang kasih
Mungkinkah suratan
Hidup kan selalu keseorangan

Hati membeku mengingatkan
Kata janji manismu... oh...
Ku dilambung angan-angan
Belaian kasih sayang suci darimu
Oh kejamnya

Lidah tidak bertulang
Ucapan cinta menghiris kalbu
Ku kan pergi membawa diri
Cinta di hati terkubur lagi

Tidak ku fahami
Mengapa terjadi
Peristiwa pahit mengguris hati
Jalanan hidup ini
Sudah tertulis
Kutempuhi dengan kesabaran
Kusedar kebesaranMu Tuhan...

hidup...ibarat roda...kdg kita d atas..kdg kita d bawah...tanpa dugaan...tanpa tangisan..tanpa kekecewaan..mungkin aku xmampu belajar erti kehidupan sebenar...aku bersyukur kerana ALLAH masih mau menguji aku...terima kasih tuhan...

Monday, June 21, 2010

mmmmm...

mmmm...ntah la...lau ikut kan marah aku ni...mmg nk je aku maki2 perempuan tu...tp...aku waras g..lau aku maki dy...bmakna aku sme je cam dy...dari aku layan dy...baik aku layn prsaan aku sendiri..harap2 la tuhan tunjuk kat dy pkara yg sebenarnye suatu hari nanti..dy pnh ckp kt aku dulu....pe yg kite wat kt org...akan bebalik kt kite balik...tp dy sedar sape yg mula kn smua ni...spe yg ganggu spe dulu....huhu....pelik kan...btol la ckp org2 yg penah kenal ngan dy...dy jenis ske menipu n ske cakap x serupa bikin n ske wat cite...mmmm...2 kisah yg pompuan...yg laki ni..lagi la...ntah la....kdg2 aaku jd serabut...yg pompuan kate aku mggu...yg laki sebaliknya plak..mne yg aku nk caye ni....ke dua2 xleh caye?

Saturday, June 19, 2010

rahsia kesabaran

sshnye hidup...bile kite terlalu mnyayangi...org slalu persenda kn kita...2 la yg aku alami skang ni...knp?knp?terlalu kejam pembohongan mereka......

Tuesday, June 15, 2010

lelaki = buaya?

Lelaki?atau buaya?mmmm....lelaki ngan buaya sama x?lau ikut dr fizikal...mmg x sama...lelaki jauh lebih sempurna dari buaya...tp dr segi perangai...mgkin x jauh beza...aku akui xsemua lelaki macam buaya....tp kebanyak kan yg aku jumpa smua nya buaya...huhu...nasib la..slama ni aku ingat aku bercinta dgn lelaki...tp aku silap..ternyata aku sedang berkasih-kasihan dgn buaya...seram kn...huhu...kdg2 aku pk...lelaki dgn buaya ni sama je...tp...xleh nk ckp cam 2...sbb ada lelaki yg baik...cma yg aku jumpe smua nya...mmmm...nk kata jahat x la jahat...tp....mungkin 'nakal' kot...'nakal' macam mne?mmmmm....maksud aku...ske main2 kna hati n perasaan perempuan....xde perasaan...knp la dyorg xpernah bayang kan lau org lain main kan perasan dyorg...cara dyorg main kan persaan pompuan dgn cara....'PENIPUAN'....yep...PENIPUAN...huhu....tp bila kantoi masih x ngaku...dyorg dgn sedaya upaya akan cari jalan tuk nampak kan dyorg ni x bersalah dgn putar belit kan keadaan n jd kan org pompuan ni mangsa...kadang2 aku rasa aku dah cukup matang dalam hal2 mcm ni...tp aku ttp tertipu dgn lelaki...knp?sbb aku ni terlalu pemaaf kot...kdg2 bla smua benda 2 dah cukup bukti..ttp dy menafikan...dgn alasan aku x percaya dy....huhu...lau la aku x percaya dy...xkan smpai ari ni aku tggu dy...tp dy ttp gak menipu...aku biar kn je....kdg2 mls nk pk..pk2 aku gak yg streess....kwn2 ckp...aku setia pd org yg salah...yg x pandai mghargai...2 la ssh nya lau syg 2 masih ada..tp aku rsa...dah smpai masa aku henti kan permainan dy...aku dah penat....dy pon mesti penat gak....asyik nk cari alasan untuk menipu....makin byk dy tipu...makin terluka hati aku...skrg dah smpai tahap aku rsa...mals nk brsuara n tnya pape dah pd dy....sgalanya dah cukup...cma stu yg perlu dy tahu..aku dah lama terluka dgn perbuatan dy...cme aku cuba bersabar....tp hari ni...kesabaran aku dah smpai ke tahap aku xmampu lg tuk marah...menangis...krna hati aku dah terlalu penat....smpai saat aku perlu melangkah pergi....

Seandainya kejujuran ini
tiada lagi tertera dihati
kurela undur diri
dariku terluka
di puncak impian
yang kugenggami

Takku sangka gerimis melanda
ketika itu hangatnya merindu
bagaikan tiada duka yang datang
namun kelopak berderai

Bukan simpati yang mesti kau lafazkan
untuk menegakkan cinta
seolah sengaja
kau persendakan kasihku

Biarku derita, biarpun sengsara
asalkan tiada kekesalan
walaupun cinta sepenuh hatiku
namun ku tak berupaya didustai oleh bibir
yang berpura

Seandainya kejujuran ini
tiada lagi tertera dihati
terpaksaku melangkah
walau hatiku kan terluka

Thursday, June 10, 2010

kebahagian dalam perpisahan...

kebetulan...aku dengar lagu ni...jd aku pon cbe hayati...lirik lagu ni...huhu...ttba cam terkena ngan situasi aku skrang...huhu...situasi yg x abis2 dr dulu..tp aku harap kali ni...smua nya akan tamat...sbb aku dah penat nk mengenang kan perkara2 yg mcm ni...rutin aku...menagis...dan trus mnagis...sakit sgt rsa bla d khianati kwn sendiri n org yg kta syg...mmmmm....kali ni entri aku dah xmampu aku selit kan dgn icon2...sbb aku xda mood...aku harap kali ni...aku akan lebih tabah...dan mampu hadapi smua ni...tanpa rsa ingin berpaling lg....aku penat menjadi bahan permainan...


Tak perlu ucapkan sepatah kata
Kerna lantang terbaca dari muka
Kau dan daku sudah tiada
Keserasian di jiwa
Mungkin magisnya sudah hilang

Tak perlulah kita mencuba lagi
Betulkan kesilapan perhubungan ini
Bila setiap perbincangan
Menjadi perbalahan
Manakah agaknya cinta kasih

Embun pun takkan mampu menyubur sekuntum
Bunga yang layu pada musim luruh
Yang dulunya mekar di sinar suria
Bila sudah kering pasti akan gugur

Seperti cinta kita yang jelas ternyata
Semakin lama oh semakin rekah
Menimbulkan tanya apa mungkin kita
Temu kebahagiaan dalam perpisahan

Usah titis air mata kau tangiskan
Ku dah cukup menampung selautan
Begitu lama ku pendam
Tapi hanya berdiam
Kerna cuba menafi realiti


Seperti cinta kita yang jelas ternyata
Semakin lama oh semakin rekah
Menimbulkan tanya apa mungkin kita
Temu kebahagiaan dalam perpisahan

Kebahagiaan dalam perpisahan

Monday, June 7, 2010

kesilapan yg berulang

dah agak lama aku tggal kan blog ni...nk kata bz..xbz gak..cuma penat ngan suasana keliling..huhu...penat ngan smua yg dah jadi...bosan ngan macam2 benda yg slalu blaku dlm idup aku sejak kebelakangan ni...letih ngan kesilapan yg selalu aku buat...berulang2 kali...x siapa yg tahu..pe yg bemain dlm hati aku..penuh dgn pelbagai rsa..kekesalan...sedih...hilang tumpuan aku pada diri sendiri...fikiran aku cepat melayang...melayang jauh...aku pon xtau knp selalu aku d jadi kan bahan mainan oleh org2 yg aku syg...xabis2..apa lah nasib....bersuara aku salah..bediam pon aku salah..sdgkan dy yg da wat silap....alu pulak d tuduh mcm2...ntah la...mcm 2 ke manusia yg begelar lelaki?

Test Widget

  © Blog Design by Simply Fabulous Blogger Templates

Back to TOP