Powered by Blogger.

Thursday, July 22, 2010

s3t14..

org slalu ckp...setia pada yg satu...ye...setia pada yg satu..aku slalu berpegang pada prinsip ni...org kate bile kite setia..insyallah...org yg kita syg pun akan setia ngan kita...tapi ada gak kes2...kite setia bagai nk mati..huhu..tapi org curang mati-matian...huhu...memang sakit...bile kite terlalu setia...sbb tumpuan kita hanya pada dia sorg..dah xde yg lain...jadi memang amat skit la bile si dia curang...mmm...susah kan...skrang....lau gurl setia...boy yg curang..lau boy setia...gurl plak curang...kecian ngat...mmm...susah ke nk jadi orang yg setia?bagi aku bukan la susah tuk setia...tak rugi lau kita jadi org yg setia...walau sesuatu hubungan tu tak dpt kita pertahankan...sbb kite dah buat yg terbaik spjg phbungan kita ngan dia...kite xda rsa brsalah..tapi cbe lau kite curang...bukan ke prsaan bersalah tu akan trus brsarang lam hati kita....wlau kdg2 kita lupe...tapi prsaan tu ttp akan datang...mmm..pilih la untuk setia....

nota kaki: jgn memilih aku jika kau tak mampu setia...lalaala

Friday, July 16, 2010

r1w4y4t c1nt4....

Gerhana yang melanda seluruh alam semesta
Dunia gelap sunyi tanpa cahaya
Begitu la hatiku terasa

Siapa yangg rela diri bernafas dalam derita
Dunia ku rasakan jadi sengsara
Di cengkam sedih yang tak terduga

Kemana hilangnya keindahan yang ingin ku pandang
Diselimut rasa sepi keseorangan
Dihiris kelukaaan

Sentuhan mu yg pertama
Bagaikan madu menyirap asmara
Tapi itu hanyalah kepalsuan
Tersingkir aku di dalam khayalan

Perlukah aku bercinta
Andai hidup berteman airmata
Biarkan saja aku bersendiri
Usah kau memandang wajah ku lagi

Sesungguhnya tiada jalan untuk kita bersama
Ku rela kepedihan menjadi luka
Berakhirlah riwayat cintaku

eNtri t3r4kh1r...

mmm...ni entri terakhir dan entri penutup kepada kisah kasih sayang aku terhadap lelaki itu...siapa lelaki itu..biar lah aku saja yg tahu...mungkin segalanya dah lama terbuku d hati aku....tak siapa yg bercinta nk kan perpisahan...hidup jadi suram je...asyik menangis...kdg2 rasa xleh trima kenyataan...tapi...alhamdulilah...atas nasihat...dan semangat serta sokongan yg kawan2 aku beri kan aku kembali..bangun dari mimpi dan angan2 yg penah aku dan dia cipta kan dulu...bukan senang untuk melalui smua ni....hampir 2 tahun...aku dan dia...tapi akhirnya kisah kasih sayang kami bertukar tragedi ngeri...seperti kisah aku yg dulu..silap aku ke smua ni jadi...dy cakap aku ni cemburu buta...mmm....tp lau trang2 dia ada pompuan len tu...cemburu buta ke 2?dy kate aku ni kurang sabar...2 tahun aku beri pluang pd dia untuk berubah...dah banyak janji dy tabur kan pada aku...kurang sabar lagi ke aku ni...mmmm....ntah la...aku x faham kenapa n ape sbnrnye dia cari dlm hidup dy...letih berperang dgn prsaan sendiri...yg masih mahu kan dia dalam hidup aku...tp..timbul persoalan...smpai bila aku perlu beri pluang pd dia?....smua sia2..aku akui...dia sgt istimewa dalam hidup aku....walau dia hnya lelaki biasa...namun cukup istimewa dalam hidup aku...tapi prsaan aku thadap dia tetap dia tak hargai...slalu sgt aku d persenda kn dalam sedar dan tak sedar....cuma aku cube nafikan segalanya....sebab prsaan syg yg mnebal...tp tidak lagi sekarang...segala pengorbanan aku boleh d kata kan sia2...xpernah memberi erti pada dia....sedih...perit..kecewa...memang aku kecewa....prsaan ni xleh ilang sekelip mata...smua nya mengambil masa....insyallah dengan izin tuhan...dan aku berharap segala rsa syg dan rindu ni akan trus lenyap d mamah masa..segala yg jd ni...smuanya ada hikmah...perkenalan aku dgn dia juga suatu hikmah....mungkin klau aku tak kenal ngan dia...aku xtak tahu realiti sebenarnya perangai lelaki...banyak pengajaran yg dah aku dapat....aku patut bersyukur untuk itu...kalau aku tak kenal dia...dia sebenarnye....baik...cuma mungkin pengaruh sekeliling dan tekanan hidup yg menyebab kan dia luka kan hati aku...mungkin juga sebab tiada jodoh antra kami...mungkin sudah tertulis dia bukan jodoh aku....mmm....memang susah nk trima hakikat...tapi tu lah hakikatnya....kita manusia hanya merancang..selebihnya tuhan menentu kan..bak kate kwn baik aku.."kau kena trima qadaq dan qadar tuhan..."...mmm..banyak hikmahnye untuk perpisahan ini...aku jadi lebih matang...lebih bersemangat...dan yg penting hati aku lebih tenang...kali ni aku akhiri entri terakhir aku dengan lagu...yg betul2 megambarkan perasaan aku d saat ni...


Aku yang telah merasa keliru
Aku yang tak tahu mana nak tuju
Sampai bila harus aku menjadi bisu

Kamu yang mahu mencintai aku
Kamu yang mahu mencintai dia
Haruskah cinta ini jadi begitu
Tak perlu kau merayu
Pergilah bersamanya
Biarkan ku sendiri
Tak perlu kau menyakiti

Kini ku bebas tanpa bayangmu lagi
Bebas ‘tuk berlari
Mengejar impian aku
Yang terkunci
Walaupun tanpamu di sisi
Aku kan berlari
Teruskan berlari


Dan kini semua telah terbukti
Tanpamu ku masih ada di sini
Mengejar impian yang hampir pasti
Kamu yang mahu mencintai aku
Kamu yang mahu mencintai dia
Haruskah cinta ini jadi begitu

Tak perlu kau merayu
Pergilah bersamanya
Biarkan ku sendiri
Tak mahu kau menyakiti
Gelap sudah menjadi terang
Pandangan semakin jauh
Jauh meninggalkan kamu
Terus ku terus berlari
Kan ku capai bintang itu

k la...bos panggil..hehe...ganggu feeling tol.....assalamualaikum....

Thursday, July 8, 2010

bukan mudah...

bukan mudah bagi kita untuk memaafkan...knp?sbb lumrah manusia..bila d khianati dan d sakiti akan mula berkecil hati lalu membawa kepada satu sifat iblis yang menjadi punca segala kehancuran sesuatu hubungan...DENDAM...ye dendam..kerana dendam banyak hati yg mudah terluka...kerana dendam banyak perasaan mula terguris..macam2 lagi...d mana punca nya dendam?atas kesilapan diri sendiri atau kesilapan orang lain...sebenarnya aku bukan la insan yg layak untuk berkata2 tentang perkara yg bekaitan dgn hati atau perihal sikap manusia..kerana aku sendiri insan yg sangat naif...yg masih berusaha untuk mengubah hidup dan diri sendiri...dendam...bukan mudah untuk membuang segala perasaan yg negatif...tapi..kita boleh cuba...antara nk dgn tak nak je...memang la..lau kenang- kenangkan...benda2 buruk orang penah buat pada kita....nak2 lau org tu penah rapat dengan kita atau orang yang kita SAYANG...susah kan...terasa amat2 hina sgt..seolah2 sepanjang hidup kita ni...asyik d permain kan je...sedih...kecewa...rasa nak nagis sepanjang hidup ni...rsa menyesal pon ada....tapi lazimnya rasa yg paling kuat bermaharaja lela kt lam ati ni...rasa tak puas ati...rasa tak puas ati kenapa org yg buat jahat kt kita tu leh hidup bahagia...menunjuk2 kebahagian dia pada kita..sedang kan dy idup bahagia atas kesengsaraan kita...kadang2 terpikir..xde perasaan ke orang macam tu?bile aku cube letak kan diri aku pada tempat dia...atau lebih tepat bila aku alami situasi yg sama..aku rasa malu..bersalah sgt ngan dia...sedang dia...bersuka ria...maki hamun aku...dah la dia bahagia lepas wat aku sengsara...pastu leh plak dia tuduh aku macam2...kadang aku pelik...ada gak org macam tu dalam dunia....aku tak nafi kan..aku pun bukan wanita sempurna...atau baik yg tak pernah wat silap dalam kehidupan aku...tapi aku masih boleh bangga dengan diri aku sebab aku rasa aku masih ada perasaan malu dan bersalah pada orang lain...sejahat-jahat aku..aku tetap pikir perasaan org lain...bukan mudah...aku nk lupe kan segala2nya...tapi aku sedang mencuba...kuat kan hati...lupe kan segalanya...suatu hari nanti segala2nya akan terbongkar..tuhan tu mahal adil...walau aku tak layak tuk bercakap tentang hukuman tuhan..tapi sesungguhnya...tuhan lebih tau...siapa yg menzalimi siapa....aku cuba buang segala perasaan tak puas hati ni...insyallah dengan keizinannya....dan aku akn serah kn segalanya pada DIA...krana DIA lebih tau segalanya...sesungguhnya DIA takan biarkan ummat-NYA terus di zalimi...AMINNNNN...

Monday, July 5, 2010

REALITI @ FANTASI ?

realiti atau fantasi?realiti selalunya sesuatu yg xpernah kita jangkakan...sesuatu yg kadang2 amat pahit untuk kita jalani...berbanding dengan fantasi yang lazimnya sering di gambarkan dengan keindahan dalam kehidupan..ye fantasi sememangnya mengasyikan...smua berharap agar fantasi bakal menjadi realiti...tp segalanya agak mustahil...mustahil bg sesuatu fantasi tuk menjadi realiti...kehidupan yg sering kita jalani...sememangnya pahit....dan sukar untuk kita jangka kan...perit...tuk kita lalui jalan2 berliku...penuh dengan cabaran...dugaan...begitu lah hidup aku...aku slalu bertanya..kenapa smua ni terjadi pada diri aku?...makin kerap aku aju kan persoalan ini..mkin terasa berat beban dugaan ni....makin aku mudah merasa kecewa dgn hidup...kadang2 aku rasa aku sudah cukup kuat untuk tempuhi segala2nya..tapi kadang2 aku rasa aku terlalu lemah...lemah sgt2 smpai aku nk berdiri pon aku xmampu...rasa lemah seluruh tubuh....aku rsa aku xkuat untuk d uji..tapi...hakikatnya....ujian ni cukup2 setimpal..malah aku patut bersyukur tuhan masih syg dan masih mahu menguji aku...sedang kn ramai manusia d luar sana tuhan biar kn terus lalai...aku...siapa aku?apa hebat nye aku?apa lebih nya aku?untuk menolak ujian dari DIA...jika aku trus hidup dgn fantasi yg aku cipta sendiri...mungkin aku akan trus hanyut dalm kehidupan dunia ni...syukur tuhan tunjuk kan aku hakikat sebenar realiti hidup....aku perlu berubah...demi kebaikan smua..trutama...demi abah dan ma...yg dah banyak berkorban demi aku...mungkin suatu hari nanti aku akan cbe coret kan segala pengorbanan mereka trhadap aku....insyallah....

Test Widget

  © Blog Design by Simply Fabulous Blogger Templates

Back to TOP