Powered by Blogger.

Sunday, April 4, 2010

lelaki dalam kamus hidup aku..

pertama kali aku menaip entri yg mengenai tentang lelaki2 yg penah hadir dlm hidup aku...lelaki2?mesti bunyi nye cam ramai je kn?...mmm..spjg idup aku ada 2 org lelaki je yg penah bukak ati aku...tuk berkapel bersungguh2...mmm..lelaki pertama...dak dekat2 je ngan umah aku...mmm..hbgan kitaorg kekal 3 tahun je...pastu xda jodoh...dia pon da nk kawin bln ni..aku doa kan dia bahagia ngan kehidupan dia..perjalanan hubungan aku ngan dia...bnyak melibat kan famliy...famliy aku n famliy dy...smua tau kami bercinta sakan...sbb tu lau kitaorg dating..mesti kena bawak bodyguard..haha..adik aku...xpon adik dy..klakar je rsa time tu...mmm...dy seorg laki yg baik sbnrnye...dy la yg jga aku masa aku skit..huhu..agak terharu dgn dy time dy jga aku...tp ntah xtau kt mna silapnya hubungan kitorg jd goyah...sejak aku di hantar blaja jauh di utara ni...mmm...awal2 semester pertama aku kt sini..smuanya ok lagi...dy ttp hbgi aku mcm biasa..tp..ttba smpai stu masa...nk dekat exam xsilap aku..dia mula berubah...da jrg col aku..tnye khabar..msg pon jrg...kdg aku leh kira ngan jari bape kali je dy msg aku lam masa smggu..huhu...sedih gak time 2...mmm..pastu..bila aku col..mcm2 alasan dy bg...sibuk la..ngantok la..kdg2 smpai aku col dy 44kali pon dy tak angkat sgt dasyat...huhu..lenguh jari jemari aku dail number dy..nak di jdi kan cite...smpai la tnggal 16 januari 2008..bersamaan ngan hari jadi aku yg ke-21..mmm...aku tgu pnggilan dr dy...aku xarap kn pape hadiah..cukup la sekadar ucapan tnda dy ingt aku..tp...dy telah beri satu kejutan dan hadiah yg pling 'istimewa' untuk aku...satu pnggilan telefon...yg cukup untuk meluluh kan segenap ruang di dalam hati aku...aku ingat lagi..tanpa ucapan selamat hari jadi...dy dgn senang hati...bagitau aku..dy dah pon menyayangi perempuan lain...dan mintak aku supaya trima kdaan dy yg mahu kan kedua2 aku dan perempuan tu..saat tu aku terduduk...sedih mengenangkan..'hadiah' dari dy yg aku pnggil "abg"...saat tu aku hanya mampu berkata.."terima kasih syg"...setelah saat tu aku pergi...pergi dari hidup dy...ubat ati aku...walau saat tu aku mmg syg kn dia..tp...aku tak mampu trima kedaan tu...hati aku begitu terluka...mcm2 cara aku buat tuk lupa kan kenangan aku dan dy selama 3 thun...mmg agak ssh..ye la..mana2 aku pergi..mesti ada yg tnya...mne dia...mmm...famliy aku..famliy dy...tp nsib baik aku duk jauh..huhu...setelah hampir 10 bln aku hidup solo...tetiba aku jumpe seseorg yg...telah berjaya bukak ati aku tuk trima lelaki lagi dalam hidup aku...kali ni prsaan aku sgt lain...tlalu syg..walau jngka perkenalan aku dan dia tlalu singkat...tp aku xtau knp syg aku pd dy terlalu menebal...melihatkan kejujurannya...keikhlasannya..hati aku terpaut...hingga hari ni...mungkin dy bkn yg pertama hadir dlm hidup aku...tapi dia la yg pertama yg aku CINTA...dia yg aku pnggil "paa"..setahun lebih menjalani hubungan dgn dia...mcm2 dugaan yg aku tempuh...dan skali lagi...aku menempuhi pengalaman yg sama sperti pertama kali berkapel...huhu...sgt2 kecewa aku rsa saat 2...aku mula rsa..mungkin lelaki smua mcm ni...tak aku nafi kan dia insan yg baik...dan aku rsa sgt bahagia dgn dia...dia slalu wat pkra yg aku xpernah tbygkn...slalu wat aku rsa istimewa...bahagia sgt aku rsa..tp..bila muncul insan ke-3..smua nya goyah...aku mula d ketepikan...smpai aku rsa dia bukan lg insan tulus yg pernah aku kenali dulu...dy selalu buat aku menangis...kdg aku rsa hairan..knp ssh tuk aku lepaskn dy walau dy da dua kn aku...tak mcm yg sblm ni..sesenag tu je aku pergi...ya..aku akui..aku mmg kecewa dgn lelaki...mungkin aku lebih baik bersendiri...tak de sape2...hidup hanya untuk diri aku...aku tak mampu tuk menanggung rasa kecewa lagi....dan tak mampu berharap lg..itu lah aku sekarang...teman aku adalah diri aku sendiri bukan org lain...kecewa aku sendiri...ketawa aku pon sendiri....wallahu'alam...

Test Widget

  © Blog Design by Simply Fabulous Blogger Templates

Back to TOP