Powered by Blogger.

Wednesday, August 25, 2010

A.B.A.H

salam...hari ni entri aku khas buat seorang insan yg sangat penting dalam hidup aku....insan yg banyak berkorban demi aku...insan yg xpernah jemu melayan kerenah aku dari kecil sampai dewasa..insan yg slalu berusaha untuk penuhi keinginan aku....SIAPA dia?...dia lah...ABAH...

ABAH...terima kasih abah...kak ngah tringin nak ucap kan TERIMA KASIH pada abah..tapi...kak ngah malu...malu sebab dah banyak susah kan abah...abah kerja keras demi kak ngah n adik beradik....kan seronok lau kak ngah leh ucap kan...TERIMA KASIH ABAAH....ABAH...kak ngah ingat lagi...masa kak ngah darjah 6...hari tu keputusan UPSR kluar..ABAH la org pling gembira...bila kak ngah kate kak ngah dpt 5A untuk abah...abah tak cakap banyak abah cme senyum...sejak ari tu...abah mula keje siang malam...mcm2 kerja abah buat...rupa2 nya abah kumpul duit untuk kak ngah masuk asrama penuh....terima kasih abah..abah...kak ngah ingat lg masa kak ngah tingkatan 2...kak ngah kena demam campak...masa tu kak ngah kat raub...abah kat bera....dapat tau kak ngah demam..abah terus datang dgn ma...bawak air kelapa muda....terharunye....abah kena hujan..sebab masa tu kita xda kereta lg..abah dtg ngan moto je...terima kasih abah...masa tu susah sgt...kita xda kereta...kte cme ada motor...tiap kali nk blik asrama kak ngah kena tumpang kawan...sedih mmg sedih..tapi kak ngah paham kita susah....abah...kak ngah ingat lg...abah beli kan kak ngah handset 3315...sebab kak ngah susah nk tepon...kebetulan masa sekolah benarkan student bawak hndset....terima kasih abah...walau kak ngah tak mintak tapi abah faham kehendak hati kak ngah masa tu...terima kasih abah....ABAH..kak ngah ingat lg...masa kak ngah cakap kat ma...teringin nye nak pakai cincin...ttba petang esoknye abah ajak kak ngah keluar g triang...abah ajak kak ngah masuk kedai emas...kak ngah tanye kenapa...abah cakap..."kan semalam kak ngah kate tringin nk pkai cincin..."..ya ALLAH..rsa cam nk nagis masa tu..xsangka abah dengar...abah trus belikan...trima kasih abah...abah...masa kak ngah belajar kt kedah...abah slaluu kirim duit...paling kak ngah xleh lupe..masa tu abah dah demam seminggu....abah xnak g klinik...sbb abah kate duit xde...nk kirim kat kak ngah..abah risau kak ngah tak makan...terima kasih abah....masa tu kak ngah rsa sedih sgt...kak ngah ni sgt membeban kan abah....abah...ble abah dapat tau kak ngah kena praktikal...abah beli kan keta oren tu tuk kak ngah...abah kate senang kak ngah nk berulang...sedang kan kak nagh tau masa tu abah xde duit...terima kash abah...kalau la kak ngah bleh cakap TERIMA KASIH ABAH...alangkah senang nye hati kak ngah...

tapi sekarang....abah sakit...kak ngah masih tak mampu ucap TERIMA KASIH...abah...abah kena kuat...kak ngah tau abah skit...abah kena lawan sakit tu...kdg kak ngah terpikir...lau la kak ngah leh sma2 rsa skit abah...sakit sangat kak ngah tengok abah...kak ngah tak snggup tengok abah macam tu...abah dah makin kurus...dah xda tenaga...kak ngah nak abah sihat...kak ngah hantar abah g hospital bukan sebab kak ngah tak suka abah duk rumah...tapi kak ngah nak abah sihat..kak ngah nak tengok bah leh bawak keta cam dulu...leh makan sma2 ngan keluarga kita...abah....cepat la sihat...abah...kak ngah teringin nak kte sekeluarga kuar makan mcm dulu2...

YA ALLAH...KAU SEMBUH KAN LAH ABAH DARI SAKIT NI...

0 n4k k0m3n?:

Test Widget

  © Blog Design by Simply Fabulous Blogger Templates

Back to TOP